1 / 10
Zagotovite varnost sebe in poškodovanca, nato preverite zavest.

Pristop k poškodovancu

Ko ugotovimo, da poškodovanec oz. nenadno oboleli (v nadaljevanju prizadeti)potrebuje našo pomoč, moramo pri nudenju prve pomoči vedno slediti enakemu vrstnemu redu postopkov. To nam omogoča, da vedno napravimo vse postopke in da nikoli ničesar ne pozabimo.

Pogosto je potrebno ukrepati hitro in odločno, brez razmisleka. Postopki v okviru prve pomoči (pa tudi v okviru nujne medicinske pomoči) so naravnani tako, da najprej rešujemo tiste težave, ki prizadetega najbolj ogrožajo. Šele ko se prepričamo, da oživljanje ni potrebno, se lotimo začetnega pregleda, s katerim poskušamo ugotoviti resne poškodbe ali bolezni. Če tudi teh nismo ugotovili, se lotimo natančnejšega pregleda in odkrivanja manj nevarnih poškodb ali bolezenskih težav.

več »

Nezavest

Vzrok nezavesti je lahko nevrološka bolezen, npr. možganska kap, lahko je posledica poškodbe možganov ob prometni nezgodi, udarcu v glavo ali pa je posledica druge bolezni ali stanja, ki povzroči okvaro ali moteno delovanje možganov, kot so npr. zloraba mamil, alkoholni opoj, prenizek ali previsok krvni sladkor, pa tudi srčna kap in posledični zastoj delovanja srca.

Oglejte si, kako ukrepamo, če opazimo osebo, ki ima moteno zavest.
več »

Klic na 112

Ko smo soočeni z nesrečo ali potrebujemo pomoč, ki presega naše zmožnosti, nemudoma pokličemo na številko 112 – Regijski center za obveščanje (ReCO). V Sloveniji je vzpostavljena mreža 13 regijskih in enega državnega centra za obveščanje.

Ob klicu dobimo operaterja/dispečerja na področnem centru, ki bo glede na okoliščine poskrbel za najustreznejšo obliko zaščite, reševanja in pomoči. Dal nam bo ustrezne informacije oz. navodila ali pa naš klic preusmeril in preko pozivnikov aktiviral ustrezne službe.

Centri za obveščanje delujejo nepretrgoma 24 ur vse dni v letu. Telefonski klic na to številko je brezplačen tako z mobilnega kot stacionarnega telefona. Tako je mogoč klic iz javnih telefonskih govorilnic brez uporabe kovancev ali telefonske kartice, z mobilnega telefona pa tudi v primeru vseh porabljenih impulzov.
več »